staticka-kmt.jpg

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Užíváním stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.

Rozumím

Dne 6. dubna 1909 byl zahájen pravidelný provoz na úzkorozchodné dráze Ostrava – Karviná. O jejím zřízení se uvažovalo již v roce 1898. Avšak teprve v roce 1907 město Moravská Ostrava obdrželo koncesi pro provoz úzkorozchodné dráhy s parním pohonem (o rok později změněn na elektrický). Jednokolejná trať s výhybnami byla dlouhá přibližně 19,7 km a měla rozchod kolejí 760 mm. Začínala na dnešním Smetanově náměstí v Ostravě, vedla dnešní Karvinskou ulicí, překonala po mostě řeku Ostravici a pokračovala téměř v trase dnešní tramvajové tratě do Kunčic na Hranečník. Dále vedla přes Radvanice, Petřvald a Orlovou do stanice Karviná-nádraží (nádraží v městské části Karviná-Doly). Téměř celá trať vedla po samostatném tělese, po silničních komunikacích byla trasována pouze na kratších úsecích v Ostravě a Karviné. Ke sloučení místní dráhy Ostrava – Karviná s ostatními drahami na Ostravsku do společnosti Dopravní podniky města Ostravy došlo v roce 1949.