slide7.jpg

Pindur, David: Světla a stíny barokní církve ve Slezsku. Frýdecké arcikněžství v letech 1654-1770. Struktury, procesy, lidé. Studie o Těšínsku 22. Český Těšín 2015.

Publikace objasňuje složitou problematiku církevní správy v někdejší vratislavské diecézi v období od poloviny 17. století až do ustanovení generálního vikariátu pro rakouskou část této církevní provincie v roce 1770. Jednotlivá témata byla dlouhodobě zkoumána na modelovém příkladu frýdeckého arcikněžství (děkanátu). Tato nižší církevně-správní jednotka vznikla rozdělením území dosavadního těšínského děkanátu na čtyři arcikněžství se sídly v Bílsku, Frýdku, Fryštátě a Těšíně v říjnu roku 1654. Frýdecké arcikněžství v tomto období tvořily farnosti Bludovice, Bruzovice, Dobrá, Domaslavice, Frýdek, Slezská Ostrava, Šenov, Vratimov a formálně rovněž knězem neobsazená farnost Hnojník z těšínského arcikněžství. V zorném úhlu knihy je vedle úřadu arcikněze, jeho práv a povinností, problematika hmotného zabezpečení zdejších obročí a role faráře ve vztahu k držitelům patronátu na pozadí komplikované rekatolizace Těšínska.

Vázaná, bohatý obrazový doprovod (142 obrázků), mapy, tabulky, rejstříky, příloha, resumé v anglickém, německém a polském jazyce

Počet stran: 408
Rok vydání: 2015
ISBN: 978-80-86696-42-3
Formát a vazba: 165 × 235 mm, V8 (vázaná v pevných deskách)

Cena: Vyprodáno

Světla a stíny barokní církve ve Slezsku

Objednejte si tuto knihu

Vaše údaje

* Zboží není možné odeslat do zahraničí

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Nastavení cookies
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout