slide10.jpg
Před nedávnem spatřila světlo světa olbřímí kniha s názvem „Český Těšín 1920–2020“. Tuto odbornou publikaci pro město Český Těšín k jeho 100. výročí vydalo nakladatelství Henryka Wawreczky společně s Muzeem Těšínska a Národním památkovým ústavem, územním odborným pracovištěm v Ostravě. Hlavními redaktory byli Radim Jež, David Pindur a Henryk Wawreczka. Kromě nich se na přípravě díla autorsky podíleli další historici: Pavlína Badurová (Muzeum Těšínska), Dan Gawrecki (emeritní profesor), Martin Krůl (Muzeum Těšínska), Radek Lipovski (Ostravská univerzita), Lenka Nováková (Muzeum Těšínska), Ilona Pavelková (Muzeum Těšínska), Romana Rosová a Martin Strakoš (oba NPÚ Ostrava).
 
Publikace mapuje především posledních 100 let vývoje města s nutnými přesahy do starší minulosti, mnohdy až do středověku, a to v širším kontextu dějin Těšínska. Je strukturována tematicky, jednotlivé kapitoly sledují historicko-geografický, politický a správní vývoj, demografický vývoj a národnostní otázku, architekturu a urbanismus, hospodářský a sociální vývoj, náboženské poměry, školství, kulturní a společenský vývoj. Přidanou hodnotou publikace jsou nástiny dějin všech městských částí, původně samostatných obcí. Hlavní text knihy, který je doprovázen velkým množstvím unikátní ikonografie, je opatřen poznámkovým aparátem. Nechybí soupis pramenů a literatury, jmenný rejstřík či obsáhlé resumé.
 
Knihu o úctyhodných 792 tiskových stranách při formátu A4 a hmotnosti 3,3 kg bude možno zakoupit v Turistickém informačním centru Český Těšín 
a v Historické budově Muzea Těšínska na Hlavní třídě v Českém Těšíně.
 
Reportáž televize Polar - https://1url.cz/nzfL9
 
 
Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Nezbytné
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Nastavení cookies
OK
Analytické
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout