slide12.jpg

Časopis Těšínsko je kmenové periodikum přinášející nové poznatky k dějinám Těšínska v jeho historických hranicích, přírodě a vlastivědě, vycházející od roku 1957. Do roku 2014 bylo vydáváno čtyřikrát ročně, nyní dvakrát za rok v nové grafické úpravě s řadou unikátních barevných snímků a dalších příloh. Každé číslo, tištěné zhruba na 150 stranách, přináší rozsáhlejší původní studie, materiálové příspěvky, kratší články, kroniku a recenze i zprávy o literatuře se vztahem k širšímu regionu. Časopis, ve kterém publikují nejen tuzemští odborníci, ale i badatelé z Polska či Slovenska, je jako jediný z periodických tisků připravovaných muzei zřizovanými Moravskoslezským krajem evidován v Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v ČR.

Těšínsko bývá mylně zmiňováno jen jako okolí Českého Těšína. Jde však o širší území s bohatou historií. Bližší informace najdete v odkazu Procházka historií. Obsahuje texty a obrazový doprovod z publikace Zbyška Ondřeky Těšínsko známé i neznámé, kterou v roce 2012 vydalo Muzeum Těšínska.

V roce 2017 bylo digitálně zdokumentováno 11 českých a 11 polských dřevěných kostelů a kaplí díky společnému projektu Muzea Těšínska a Muzeum Śląska Cieszyńskiego Hmotná a duchovní kultura / Kultura materialna i duchowa se svolením ostravsko-opavské a bílsko-živěcké diecéze. Jedním z výstupů projektu je interaktivní procházka s doprovodnými texty v českém, polském a anglickém jazyce a GPS lokalizací prostřednictvím odkazu Dřevěné kostely.

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Nastavení cookies
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout