slide2.jpg

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Užíváním stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.

Rozumím

31. ledna 1917 byla dokončena v rámci zdvoukolejnění celé Košicko-bohumínské dráhy v úseku od stanice Mosty u Jablunkova až po zemskou hranici výstavba dvoukolejné trati a druhého jablunkovského tunelu. Realizace tohoto úseku probíhala od 23. května 1914 do 31. ledna 1917. Stavba jablunkovského tunelu se zdržovala vlivem nepříznivých geologických podmínek, po vypuknutí války ji ještě ztížilo zajištění pracovníků, materiálu a zásobování. Jablunkovské tunely byly strategicky důležité pro válečné účely. V roce 1915 se stavba tunelu dostala pod vojenské velení rakousko-uherské armády. Pracovali na ní i internovaní cizí státní příslušníci nepřátelských států, zejména Italové. Druhý jablunkovský tunel byl slavnostně otevřen 25. ledna 1917 za účastí čelných představitelů tehdejšího veřejného a politického života.