slide7.jpg
ČLÁNKY A STUDIE

Zaniklý dřevěný kostel sv. Mikuláše v Šenově v historickém a kulturním kontextu
David Pindur

Obrazem k duši
Těšínský řád sv. Jana z Boha a role malířských děl v jeho raně novověké působnosti
Veronika Chmelařová

Těšínsko a Frankfurt
Těšínští poslanci ve frankfurtském národním shromáždění v letech 1848–1849
Michal Valeček

Viktor Rumpelmayer ve Slezsku
Kapitola z dějin středoevropské architektury druhé poloviny 19. století
Pavel Šopák

Dva příběhy z Muglinova (1905–1908)
Dan Gawrecki

Alexander Ludwik Sułkowski
IX. vlastník bílského fideikomisu
Grzegorz Madej

MATERIÁLY

Instrukce pro tzv. vybrance z roku 1715
Příspěvek k vojenským dějinám Těšínska
Jan Saheb – Martin Krůl

ROZMANITOSTI

Muzeum Těšínska v roce 2014 | Výroční zpráva | Zbyšek Ondřeka

Větrné mlýnky | Miroslav Lysek

Jiří Urbanec (1932–2014) | Libor Martinek

Vzpomínka na Vladíma Knybla | Eva Haltofová

Jazyk příhraničního mikrosvěta | Několik poznámek k nové publikaci | Zbyšek Ondřeka

Z NOVÉ LITERATURY (NEJEN) O TĚŠÍNSKU

Gojniczek, Wacław - Urzędy książęce i ziemskie w ustroju księstwa cieszyńskiego (1477-1653)

Kaiser, Vladimír – Petráková, Helena - Obrazové album ze života ústeckého archiváře Franze Josefa Umlaufta

Drobik, Andrzej (red.) - Rozmowy o Śląsku Cieszyńskim

Jesenský Miloš a kol. - Zborník z medzinárodnej etnografickej konferencie. Etnografia Kysúc a Těšínska

Jesenský, Miloš (ed.) - Zborník Kysuckého múzea, 16/2014

Počet stran: 128
Rok vydání: 2015
ISSN: 0139-7605
Formát a vazba: 165 × 235 mm, V4 (brožovaná, šitá)

Cena: 100 Kč

Těšínsko 1-2015

Objednejte si tuto knihu

Vaše údaje

* Zboží není možné odeslat do zahraničí

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Nastavení cookies
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout